Práva z vadného plnění
Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).
Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Tato ustanovení obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese jeho provozovny, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně i v sídle nebo místě podnikání.
Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího reklamované zboží.
Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího.
Reklamační řád
Reklamace uplatňujte v záruční době.
Zboží zašlete zpět, ve vhodném obalu jako obyčejnou zásilku na adresu udanou v kontaktech, se zřetelným označením „REKLAMACE“ , kopií dokladu o nákupu a vyplněným reklamačním protokolem.
Nezapomeňte také uvést číslo Vašeho účtu pro případné vrácení peněz.
Při zasílání zpět prosím dbejte, aby nedošlo k poškození zboží při přepravě.
Nezasílejte reklamované zboží na dobírku, taková zásilka nebude přijata.
V zásilce prosím popište závadu, aby mohla být oprávněná reklamace co nejrychleji vyřízena.
Zboží bude opraveno a zasláno na uvedenou adresu.
Použijte prosím reklamační protokol.
V případě oprávněné, neopravitelné záruční závady bude zaslán stejný nový výrobek, nebo vrácena kupní cena.
Před odesláním reklamace nás vždy nejprve informujte na email : info@turistika-camping.cz
Při přijetí reklamace vám vystavíme reklamační protokol, do kterého zaznamenáme aktuální datum, přesné označení zboží a také způsob vyřízení, jaký požadujete.
Reklamované zboží následně ve spolupráci s výrobcem posoudíme.
Ze zákona to může trvat až 30 dní, ale snažíme se to stihnout co nejdříve. O průběhu reklamace vás budeme průběžně informovat.
Reklamující bere na vědomí a souhlasí s tím, že mu mohou být účtovány náklady spojené s neoprávněnou reklamací.
Reklamované zboží musí být čisté, zašpiněné nemusí být přijato.
Nárok na uplatnění záruky zaniká v následujících případech :
- Při mechanickém poškození vzniklým neopatrnou manipulací.
- Opotřebení výrobku a jeho částí, způsobené jejich běžným používáním.
- Vypršela-li u reklamovaného zboží záruční doba přede dnem uplatnění reklamace.
- Neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, manipulací nebo zanedbáním péče o zboží.
- Zboží bylo poškozeno živly.
- Zboží bylo poškozeno nevhodně zvolenou nebo zanedbanou údržbou.